„ Netradičné situácie si vyžadujú netradičné riešenia.“ Aj takto by sa dalo pomenovať organizovanie 15. ročníka Sympózia lesnej pedagogiky. V netradičnom virtuálnom prostredí sa lesní pedagógovia dokázali spojiť, aby si i napriek neľahkej celospoločenskej situácii vymenili hodnotné informácie a nápady v oblasti lesnej pedagogiky.
Viac ako 40 on-line pripojených lesných pedagógov z rôznych lesníckych subjektov zo Slovenska, bilancovalo v priebehu dvoch dní svoju prácu za uplynulý rok. Lesní pedagógovia zhodnotili, že i napriek protipandemickým opatreniam sa lesná pedagogika na Slovensku síce realizovala, ale v obmedzenom režime. Chýbajúci osobný kontakt s verejnosťou si vyžiadal netradičné riešenia. Hľadanie východísk aj za okolností, ktoré nám všetkým život prináša je jednou z ciest napredovania spoločnosti. Tieto východiská našli lesní pedagógovia svojou kreativitou v zrode nových nápadov a myšlienok. Markantný nárast spoločnosti vyhľadávajúc lesné prostredie a vzrastajúci dopyt po zážitkových aktivitách, vyzýva lesných pedagógov, popasovať sa s príležitosťou tvorenia aktivít lesnej pedagogiky.
Tento rok, ako tomu bolo po minulé roky, nevytvoril priestor na vzájomnú prezentáciu nápadov a aktivít, a tak sa nemohlo pokračovať v peknej tradícii, že na sympóziu si lesní pedagógovia zvolia medzi sebou v tajnom hlasovaní „Naj lesného pedagóga“ a „Nápad roka“. Vo virtuálnom prostredí bola prezentovaná aj alternatívna možnosť zážitkového učenia a to formou digitálnych vzdelávacích obsahov (DVO). DVO na tému „Poznávanie lesného prostredia a činnosti lesného hospodárstva“, ktoré sú určené pre interaktívnu tabuľu, zaujali lesných pedagógov v zmysle zvýšenia atraktivity alternatívneho vzdelávania detí.
I na vzdory neľahkej situácie, ktorá zasiahla všetky úrovne celospoločenského života, lesní pedagógovia myslia pozitívne, s rozvahou a optimisticky rozbiehajú svoje projekty z pretavených nových myšlienok, ktoré skrsli z tejto situácie.