Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR odporúča školám zapojiť sa do aktivít a projektov lesnej pedagogiky
Medzinárodné projekty
Európsky týždeň lesov
Pri príležitosti konania Piatej ministerskej konferencie o ochrane lesov v Európe (MCPFE), ktorá sa konala od 5. – 7. novembra 2007 vo Varšave, bol ministrami európskych krajín zodpovednými za lesníctvo v termíne 20. -24. októbra 2008 vyhlásený Európsky týždeň lesov. Tento týždeň by mal prispieť k zviditeľneniu lesov a lesníckeho sektora, zvýšiť povedomie o dôležitosti lesa pre ochranu životného prostredia a jeho význame pre ekonomický a sociálny rozvoj spoločnosti v Európe.
Ciele Európskeho týždňa lesov:
- Prispieť k zviditeľneniu lesníctva a lesníckeho sektora a zdôrazniť význam lesov pre ochranu životného prostredia a hospodársky rozvoj spoločnosti
- Zvýšiť povedomie verejnosti o význame lesov pri predchádzaní klimatickým zmenám, zabezpečovaní vodného režimu a pre ochranu životného prostredia
- Zapojiť ďalšie sektory do aktívneho dialógu týkajúceho sa lesa a lesníctva
- Zastrešiť podujatia organizované v jednotlivých európskych krajinách rôznymi partnermi, vrátane verejného i súkromného sektora
http://www.europeanforestweek.org
PAWS - Pedagogická práca v lese
projekt financovaný programom Leonardo da Vinci. Projekt vytvoril platformu pre jednotné vzdelávanie lesných pedagógov na európskej úrovni, medzinárodnú spoluprácu a výmenu skúseností medzi lesnými pedagógmi v Európe. Výsledkom projektu bola učebnica, tour planner (CD určené na plánovanie lesnej vychádzky) a manuál kurzu. Všetky výstupy projektu sú dostupné na www.paws.daa-bbo.de.
CASE FOREST
„Lesná pedagogika ako forma výchovy k trvalo udržateľnému rozvoju“. Medzinárodného projektu CASE FOREST TOWARDS SUSTAINABLE DEVELOPMENT a realizuje sa s podporou Európskej Únie v rámci programu Lifelong Learning Program.
Ciele projektu:
- Zvýšiť informovanosť pedagogických zamestnancov o ekonomických, environmentálnych, sociálnych a kultúrnych hodnotách lesov.
- Rozšíriť tzv. CASE FOREST metodiku o výchove k trvalo udržateľnému rozvoju do jednotlivých partnerských krajín.
- Otestovať CASE FOREST metodiku v jednotlivých krajinách.
- Prispieť k rozvoju komunikácie medzi lesníkmi a verejnosťou.
Využívaním metodiky CASE FOREST v školách dosiahneme:
- Žiaci sa budú viac zaujímať o lesy a prírodu. Zvýši sa ich tvorivosť a radosť z učenia.
- Zvýši sa schopnosť detí hodnotiť svoje vlastné rozhodnutia a pocit zodpovednosti voči lesom a prírode.
- Učitelia získajú inšpiráciu ako využívať iné prostredie na vyučovanie ako je učebňa, ale učiť sa aj v lese a z lesa, spolupracovať aj s inými odborníkmi napr. lesníkmi počas vyučovacieho procesu.
www.caseforest.nlcsk.sk
http://www.skogsstyrelsen.se/episerver4/default.aspx?id=41347